The renewable materials company

Frågor & Svar

Här hittar du utförliga svar på de vanligaste frågorna som vi dagligen får från våra kunder.
Hittar du inte svaret på just din fråga är du alltid varmt välkommen att kontakta oss.

 

Sortiment

Jag har en fråga om en specifik produkt. Vad gör jag?

Kontakta oss information finner du under fliken kundtjänst så svarar vi gärna på dina frågor.

Finns varan i lager?

Alla varor som går att beställa på sidan finns i lager. Skulle en produkt vara slutsåld så kontaktar vi Er omgående.

När kommer varan in i lager igen?

Kontakta oss och berätta vilken produkt du är intresserad av så ska vi försöka att ge dig ett preliminärt leveransbesked.
 

Kan man köpa Gåvokort hos er?

Vi kan erbjuda Gåvokort som gäller för varor som finns i shoppen, vi kan även erbjuda specifika gåvokort som är säsongs anpassade vid tex sommar, julgåvor . (om intresse finns så kontakta oss för mer information)

 

Beställning

 

Får vem som helst handla på Webbutiken?

Ja den är öppen för alla, har du dessutom skogsbruksavtal så är du berättigad till 30% rabatt på alla artiklar

Kan jag avbeställa min order?

Ja, förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din beställning redan.

Kan jag ångra mitt köp?

Självklart! Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 10 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om: varan använts och på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas i originalförpackning.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på utlämningsstället?

Om du inte hämtat ut paketet inom 14 dagar debiterar vi 150 kr för att täcka porto och våra administrativa kostnader vi får i samband med detta.

 

Betalning

 

Vilka betalningsalternativ finns det?

Vi erbjuder f.n betalning mot faktura, faktura 10 dagar netto

Vad kostar frakten?

Vi tillämpar enhetsfrakt på IP Hjelte AB. Enhetsfrakt betyder att vid varje beställningstillfälle och fraktfärdiga varor, så betalar du en fraktavgift.

Företagspaket 16.00:

Pris per kolli med max vikt på 20 kg debiteras 119:-/kolli.

Postpaket till Privatadress.

Pris per kolli med max vikt på 10 kg debiteras 98:-/kolli.

 

Momskostnader är inkluderat

 

Leverans

 

Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är leverera vara så fort som möjligt efter order

Normal leveranstid på förädlade artiklar är 2-3 veckor efter det att vi har mottagit din beställning.

 

Kan jag hämta varorna själv?

Det finns möjlighet att hämta varor i Webbutiken på Förrådsgatan 11, 803 09 Gävle kontakta oss för vår lagerstatus.

 

Vad gör jag om jag vill byta/returnera eller reklamera en vara?

Kontakta oss berättar vi mer om hur du gör.

 

Teknik

 

Använder ni er av Cookies?

Ja, vi använder oss av kakor (s.k Cookies) för att komma ihåg innehållet i din kundvagn.

 

Vilken webbläsare bör jag använda?

IP Hjelte AB är optimerad för Apple Safari, Mozilla Firefox och Internet Explorer.

 

Vem/vilka har gjort Webbutiken?

Vårt e-handelssystem är utvecklat av IP Hjelte AB och Jamback Media.

 

Övrigt

 

Hur kan jag komma i kontakt med er?

Du kan kontakta oss via telefon, post eller email. Mer information hittar du under fliken kundtjänst.

 

Har ni någon fysisk butik som man kan besöka?

IP Hjelte AB, Webbutiken Förrådsgatan 11, 803 09 Gävle

 

Varukorg

Varukorgen är tom.